Sabtu, 2 Mei 2009

Semangat berjuang....


Gambar kenangan Al-Marhumah Tok bersama Al-Marhumah Mak Ngah.Mereka saling melihat sesuatu tatkala saya berpelukan dengn mak pada 5 September 2007 lalu di LTSAH..Kini mereka seiring dalam menuju "Alam Abadi".

Antara nasihat mereka;

Mak yang dicintai..

"D maka harap bersungguh-sungguh, jangan main-main,kali ini bagi LULUS dengan cemerlang.Mak selalu berdoa agar anak mak berjaya" inilah ayat yang selalu mak saya ulangkan tatkala bersms.

Saya balas
" D akan buat yang terbaik untuk Mak & Ayah, segala nasihat mak akan D ikuti".

Tok yang diingati..

"Kalo di sana kawan dengan orang baik-baik, belajaq elok-elok, nanti boleh balik sini.Jangan dok bat yang bukan-bukan.Ingat, sana tempat orang".Pesanan Al-Marhumah Tok bat kali terakhir.

Saya sempat balas dengan berkata
" Tok jangan risau, sini semua orang baik-baik.InsyaAllah tok doalah noo".

Mak Ngah yang dikenangi..

"Boleh gak g sana, P Sana belajaq bersungguh-sungguh, jaga diri & berjimat cermat".Kalam nasihat Al-Marhumah Mak Ngah.

Rasa terkilan juga tika saya tidak sempat melihat kedua-duanya.Tetapi ada hikmah di sebaliknya.Mereka pergi dengan baik.Mereka menepati janji terhadap seruan Allah.Semoga roh mereka dicucuri rahmat & diampunkan dosa.

Terima kasih saya ucapkan kepada Abg. Lutfi yang telah mengirimkan gambar kenangan tersebut.

Tiada ulasan: