Ahad, 16 Ogos 2009

Susu Unta.

Setelah di awal tahun saya merancang dengan seorang sahabat untuk pergi ke Hadaye' Zaitun akhirnya kelmarin tercapailah hajat yang telah disepakati.Seusai pengajian dengan Sheikh Abd.Azim saya berehat menyimpan tenaga kerana sebelum Asar kami ingin bertolak ke Shoubro berziarah ,Pejuang Kecil setelah bertanya khabar (berengah). bersama Ust Pon.Hampir jam 7 malam kami bertolak ke destinasi arah tuju (Hadaye' Zaitun) dengan Metro.

Bukan senang nak pi beli susu unta kat Kaherah sheikh.Tak kena cara xdak.Maklumlah mushrif kami dah hampir 2 tahun tidak berkunjung ke situ.Mulanya niat hendak membeli susu unta.Tetiba sahaja macam berada di Saudi pula.Maklumlah di sana banyak kedai-kedai pakaian Islam seperti Dafah & lain-lain lagi.

Apa pun akhir sekali setelah puas bertanya kai jumpa juga Gerai kecil yang menjual susu unta dengan harga LE15 (1/2 kg).Rehlah saedah.Berkaitan faedah & khasiat susu unta untuk mengubati penyakit.Kalian boleh merujuk para sahabat taulan kita daripada Kuliah Tib atau rujuklah di ruang maya.


# Maaf, lupa nak bawa Kamera.Lain hari sampai lah lagi.

Tiada ulasan: