Ahad, 13 Julai 2008

Al-Fatihah buat Almarhum Megat...

اللهم إغفرله وارحمه وعافه واجعل قبره روضة من رياض الجنة

Saya terkedu seketika apabila mengetahui sahabat ex-Al-Maad sesi 1998-1999 Almarhum Megat Mohd Amirul Adha Sobri, 23 telah kembali ke ke pangkuan Allah seminggu yang lalu.Terkenang kembali di kala saat ketika kami sepengajian.Almarhum seorang yang baik, aktif dan suka berkawan dengan semua apatah lagi beliau seorang yang ceria.Namun atas sebab peribadi mungkin, pada tahun 1999 tika itu di tahun 2 beliau berpindah ke sekolah lain.Sejak dari itu, kami terputus hubungan.

Sehinggalah 2 hari yang lalu (Sabtu) saya menerima khabar sedih ini daripada Mat Azan..., Tapi apa boleh buat.Perginya tidak kembali.Saya sedih, tetapi lebih sedih lagi ibu yang mengandungkannya.Apa tidaknya, semasa berada di pusat bimbingan rohani (kononnya) si ibu tidak dibenarkan berjumpa dengan anak.Peraturan kejadah apa ni?Islam tidak pernah mengajar untuk memisahkan perasaan kasih sayang.Apatah hubungan pertalian darah di antara anak an ibu.

Apa pun, saya berdoa agar Almarhum Megat dirahmati Allah dan ditempatkan rohnya di sisi arwah para solihin..Amin.Walaupun urusan Almarhum sudah slesai di dunia ini..Tetapi bagi saya, urusan pihak pentadbir pusat terbabit belum selesai.Diharapkan kes ini disiasat secara terperinci agar (kefahaman islam) itu sendiri tidak disalah ertikan.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/Setempat/20080712144613/Article/index_html

Tiada ulasan: