Isnin, 7 Julai 2008

Warkah coretan tentang hati & perasaan.


Saya bersyukur ke hadrat Allah setelah sekian lama mendiamkan diri, akhirnya dapat jua diberi kesempatan untuk menulis beberapa baris ayat yang menceriterakan tentang hati dan perasaan.

Bayangkan bagaimana untuk memikir ayat-ayat yang sesuai untuk dicoretkan.Uihhh, sukar diungkap buat yang memahami diri ini.

Saya mula melakarkan kronologi ceritara itu sejak 19 Jun yang lalu, akhirnya pada 6 Julai 2008 lebih kurang jam 11.20 malam, warkah itu siap ditaip setelah disemak dengan teliti.Ianya memakan masa yang lama kerana ia melibatkan maruah, hati, perasaan mungkin juga saya sibuk dengan perkara lain menyebabkan ia tertangguh begitu lama.Maklumlah tunggu ilham datang.

Apa pun, inilah jalan terbaik untuk saya melakar inspirasi diri.Bilangan helaiannya, biarlah menjadi rahsia.Yang penting ia sudah dikemukan buat tatapan insan yang berhak ke atasnya.Hanya yang memahami sahaja akan menginterpretasikan dalam fikiran.

Akhir kalam, saya memang insan lemah, kurang pengalaman, entah apa lagi yang perlu diungkapkan buat diri ini tatkala saya berhadapan dengan kes yang pertama kali seperti ini dalam hidup.Warkah itu akan dilayarkan ke Tanjung Pengharapan mungkin esok atau lusa.Beruntunglah sesiapa yang dapat membacanya dengan mata hati.

بسم الله توكلت على الله



Tiada ulasan: