Khamis, 23 Oktober 2008

FKAMC...






Tanggal 22 Syawal yang lalu saya sempat mengikuti Festival Konvkesyen & Anugerah Mahasiswa Cemerlang (FKAMC) yang dianjurkan oleh Perseketuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) kali ke 16.Majlis apresiasi graduasi tersebut diadakan di Pusat Konveksyen Al-Azhar, Kaherah.

Penyertaan graduan & graduanita pada kali ini ialah seramai 247 orang yang terdiri daripada Fakulti Bahasa Arab, Syariah, Usuluddin, Al-Quran & Qiraat.Turut terlibat juga graduan & graduanita dari negara Singapura, Indonesia, Aceh, Kemboja, Thailand.

Festival konvo pada kali ini dihadiri oleh tetamu jemutan seperti Al-Allamah Ash Sheikh Muhammad B. Ibrahim Al-Husaini Al-Kittani (selaku perasmi), Dr Usamah Al-Azhari, Sheikh Hassan Rejab, Sheikh Abdul Nabi, Dr. Rifaat Fauzi ( Universiti Terbuka Amerika, Kaherah).

Majlis pada kali ni julung kalinya dihadiri oleh seorang graduan dari Fakulti Bahasa Arab, Kuliyyah Bahasa & Terjemah.

Alhamdulillah majlis pada kali ini berjalan dengan lancar.

Tahniah diucapkan khas buat Zulhaimi, Syafiq, Abd. Hadi, Ust. Yeh, Hamdi, Fauzi, Mizan, Imam, Zulkhairi, Zamir Aizat, Ust. Nizam kelate, umumnya juga buat semua graduan & graduanita yang terlibat pada FKMAC pada kali ini.Didoakan semoga kalian dipermudahkan segala urusan terutamanya dalam berhadapan dengan alam kehidupan realiti apabila berangkat pulang ke tanah air.Kerana di sana ilmu kita akan diasah & kepulangan kita sentiasa dinantikan oleh orang tersayang terutamanya emak & ayah disamping seluruh umat islam di sana dahagakan khidmat kita, amin.

* Entri ini sekadar maklumat peribadi blogger ini bukan kenyataan rasmi dari pihak AJK FKAMC 08.Sekian, terima kasih.


Tiada ulasan: