Jumaat, 3 Oktober 2008

Sambutan yang sederhana..

Alhamdulillah, teringinlah pula nak makan kuih kapai terbang & kerepek cakaq harimau, petang eid terus sahaja saya menguli tepung gandum sebanyak 2 kg.Walaupun sukar & rimas hendak menyediakannya.Tapi bila di negara orang kenalah berdikari.Kalau sudah teringin kenalah sediakan.Kerana ianya tidak akan turun dari langit melainkan berusaha untuk mendapatkannya.

Walaupun penyediaannya ringkas tetapi tak menang tangan tau.Penat pun ada.Suka pun ada.Berbuka puasa bersama Ahmad Kemboja di Komplek Wami di Hayyu 8.Seusai program Gema Takbir di Rumah Perlis, Kaherah, saya sambung lagi buat kerepek.Sehinggalah jam 1.30pagi saya berkesempatan menelefon keluarga, keluarga angkat, sahabat & teman di Malaysia untuk menitipkan Salam Eid buat mereka.

Keesokan pagi pula bersolat sunat eid & Rumah Terbuka di Hayyu Asyir anjuran Kedutaan Malaysia Kaherah bersama persatuan-persatuan mahasiswa Mesir.Khutbah dibacakan oleh Dr. Jamil Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah.Seusai solat & khutbah, kami disajikan dengan juadah hari raya.Nasi daging dan sate ayam(tak sempat jamah).Sambil itu, sempat juga saya bermaafan dengan sahabat di situ.

Bila sampai di Rumah Perlis, kami membuat pula nasi daging, acar & gulai daging untuk hidangan makan petang.Selepas asar proses penyediaan sate pula.Yalah, malam nanti makan sate 23 cucuk seorang.Alhamdulillah sekadar inilah catatan 1 Syawal buat insan biasa seperti saya.

Tiada ulasan: