Selasa, 10 Mac 2009

Jaulah Mansourah...


Bersama Aisam kawan baik Faizul (Mat Arab) Mansourah sejak di tingkat 1.


Menyelerakankan; ayam goreng setelah direbus, sup, salatoh, kentang goreng (batotis)....

Pam Ayaq.....


Ful Ahdhor...Ni kat pokok Kacang Pis Masir..


Bersama Islam & Firdous Hat di kawasan penanaman pokok barsin sejenis tumbuhan untuk makanan haiwan ternakan; keldai, kambing, kuda & sebagainya.....
Gandum yang masih putik lagi......

Pada 24 Februari yang lalu saya teah mengikuti jaulah Mansourah bersama Akhi Firdous Hat, Faizul(Mat Arab Soghir), Man Bri.Tujuan ke sana untuk mengambil barang Ustaz Faizul kita yang akan berangkat ke Tanah Besar Malaysia pada 18 Mac ini.Disamping itu sempat kami berziarah ke rumah sahabat beliau, Aisom di Meit Abu Hussain berdekatan Meit Fadhilah dalam kawasan Markaz Aga, Mansourah.Orangnya peramah, mesra & mudah didekati.

Sempatlah menjamah makanan arab Masir sebagai santapan tengah hari.Memang sedap air tangan ibu Aisom.Terharu kami dibuatnya.Persahabatan Aisom dengan kawan kami ini memang lama.Bermula di tahun satu lagi.Inilah kelebihan bersahabat dengan rakan-rakan arab sini.

Selain itu kita dapat bertukar-tukar budaya, makanan, kehidupan seharian, dapat mendalami bahasa harian mereka & sebagainya.Apatah lagi mereka ini adalah orang yang menghormati tetamu dan penuh dengan gaya mujamalahnya.

Tiada ulasan: