Ahad, 14 September 2008

Blog...



Pada malam 13 Ramadhan lalu, kesempatan masa senggang saya gunakan untuk menghantar kawan (Bang Mat Junihar) pulang ke Malaysia.Beliau pulang dengan kapal erbang Egypt Air pada 3.50 pagi.Sesusai beliau masuk ke balai berlepas, kami hanya menunggu telefon daripada beliau adakah barangan dibawanya melebihi had atau tidak.

Sambil menunggu, saya terserempak dengan sahabat lama.Seorang daripada mereka sempat menyapa tentang natijah peperiksaan saya.Tak kurang juga seorang daripada mereka tentang blog Monolog Jiwa ini.sambil berseleroh beliau katakan " nampak macam nak promosi diri ja dlm blog tu".Sambil tersenyum saya katakan "besa la".

Perlu saya jelaskan di sini bahawa konsep blog adalah pelbagai.Antaranya konsep blog seperti berikut ;
  • Konsep peribadi yang merangkumi aktiviti harian.
  • Kajian ilmiah yang mengikut disiplin ilmu.
  • Berorientasikan agama, politik, sosial, akademik, ekonomi dan sebagainya.
  • Ada juga yang merangkumi semua konsep di atas.
Blog "Monolog Jiwa" ini pula harus difahami bahawa saya kongsikan bersama kalian tentang aktiviti di Perlembangan Nil ini, politik kemahasiswaan, pengalaman berpesatuan, sosial kemasyarakatan setempat.Walaupun bukan semua entri saya bersifat sehala sahaja.

Pun begitu kalian berhak menilai, berkongsi pengalaman, memberi komen & saran untuk blog ini dalam "Cetusan Hati".Terpulang jika kalian ingin katakan promosi diri atau tidak kerana setiap blogger ada cara tersendiri dalam merungkai dan mengungkap apa yang mereka ingin ceriterakan dalam blog tersebut.

Apa pun kata kuncinya jadikanlah blog ini satu wasilah untuk menyampaikan dakwah & info kebaikan untuk "Perubahan Ke Arah Kebaikan".

Tiada ulasan: