Selasa, 9 September 2008

Kuih Tradisional....




Pada awal Ramadhan lalu, tegerak hati untuk cuba membuat bahulu.Tetapi tidak mengena.Bahkan keras.Mungkin tiada pengalaman maklumlah kali pertama.Alhamdulillah minggu lepas (Rabu) saya cuba membuat Kuih Cara.Ini adalah makanan kesukaan sejak dari kecil lagi.Kuih ini ada dua jenis.Satu yang jenis bergula.Sejenis lagi yang berinti daging kari.

Yalah, bila mak tanya nak beli apa jika di Bazar Ramadhan.Saya katakan " nak kuih cara".Begitu juga saya akan meminta Almarhumah Mak Ngah buatkan kuih ini sambil melihat bagaimana cara pembuatannya.

Berbekal nasihat sahabat Rafis & Rosman, akhirnya terlepas juga saya dari kempunan di bumi nil ini menikmati kuih kegemaran saya.Ayaq tangan sendiri oiii...nasib baik menjadi.Puas rasanya dapat membuat kuih ini.Cara penyediaannya pun mudah.



Tiada ulasan: