Isnin, 22 September 2008

Urusan Kuliah...






21 Ramadhan kemarin saya pergi ke Universiti Al-Azhar untuk membuat urusan pengkuliahan.Sebelum masuk ke universiti saya diminta untuk menunjukkan Kad Pelajar kepada pengawal universiti.Selalunya kalau pelajar bukan arab(muwafidin).kami tidak perlu berbuat demikian.Tetapi hari ini, entah mengapa.SBagi saya, semestinya kad tersebut dibawa.Kerana ianya memudahkan urusan kuliah.Tetapi kali ini bersama saya 2 mahasiswa baru yang sedang menunggu proses kemasukan ke Al-Azhar.Mereka tidak dibenarkan masuk kerana belum mempunyai kad tersebut.Akhirnya mereka terbabit masuk ke dalam melalui pintu belakang universiti.Alhamdulillah mereka boleh masuk & saya dapat mengambil Surat Pengesahan Kuliah tahun 4 di bahagian Hal Ehwal Akademik universiti tersebut.Sempat juga bertanya khabar dengan Ustaz Ahmad Toha penyelaras bahagian mahasiswa tahun 4(syuun).Cumanya segala urusan pendaftaran , yuran dan proses membuat kad pelajar bermula selepas eid, kata Ustaz Ahmad.

Kali ini saya datang ke kuliah dengan 2orang bakal mahasiswa baru yang baru sahaja seminggu berada di sini( Takiyuddin & Mohktar) ditemani Nabil, Amier, Zul.Tujuannya hanya satu iaitu untuk memberi peluang kepada mereka melihat dengan lebih dekat lagi perjalanan pengurusan universiti ini.Baik dari faktor pengurusan di bahagian pengurusan pelajar & bentuk fizikal institusi pengajian ini.

Tiada ulasan: