Isnin, 1 September 2008

Pilihanraya...






Saya berkesempatan mengikuti Majlis Suai Kenal dan Pembentangan Manifesto Calon Ahli Jawatankuasa Tadbir & AJKT Unit HEWI, Majlis Kebajikan Keluarga Kedah MKKK sesi 2008/2009 pada 29 Ogos Yang lalu bertempat di Rumah Kedah Baru.

Saya bukanlah orang yang berpengalaman dalam persatuan.Tetapi atas dasar minat dalam iklim politik kenegaraan menyebabkan saya tidak ambil mudah dalam sistem politik kemahasiswaan atau kampus.Cumanya suasana kampus di Malaysia mungkin tidak sama dengan di sini.

Apa yang saya dapati, rata-rata calon dapat menguasai majlis dengan baik disamping mereka menyatakan komitmen dalam pelaksanaan manifesto masing-masing sekiranya mereka terpilih.Tidak lekang pula yang menyatakan pembaharuan, perubahan, penyambung perjuangan dan majoritinya bersetuju ke arah menjaga kebajikan mahasiswa / wi Mesir.

Bagi saya, mudah sahaja, buat yang terbaik nyatakan visi untuk mahasiswa yang penting mekanisma pelaksana mesti ada.Bukannya kita berkempen memburukkan calon lain.Mempertikaikan isu peribadi.Bukan apa, sebab semua ada kelebihan masing-masing.Gunakan kesempatan ini untuk berkempen.Kiranya dulu kalian di bawah, mungkin kalian nampak isu atau masalah berkaitan.Nah sekarang kalian bakal mewarisi kerusi panas itu.Yang terbaik untuk kalian kerana mahasiswa sekatrang sudah bijak membuat pertimbangan.

Apa pun selamat berkempen dengan jayanya sehingga hari pembuangan undi pada 4 Ramadhan bersamaan 4 September ni di Dewan Malaysia Abbasiah.

Sila layari ; http://sprmkkk.blogspot.com.



Selamat mengundi...

Tiada ulasan: