Ahad, 24 Ogos 2008

Hampir 5 hari berlalu...

Sejak malam Rabu 18 Sya'aban yg lalu, selsema bertandang di benak diri ini tatkala sudah lama ianya berlalu pergi.Sehingga hari ini, Alhamdulillah jasad, badan, fikiran ini terasa kebah sedikit.Walaupun pada awalnya terasa panas di tekak.Syukurlah kelmarin sempat juga saya menghadiri rutin mingguan bersama Sheikh Quran di rumah beliau.Tatkala Khamis yang lalu disebabkan keuzuran saya tidak menghadiri talaqqi bersama sheikh.Seingat saya baru 3 kali sepanjang Oktober 2007 sehingga sekrang, saya tidak menghadirinya 2 kali akibat demam sekali akibat bergegas untuk membuat visa.

Teringat masa dahulu, tika saya demam, mak akan melumurkan air asam di kepala.Begitu juga dengan Almarhumah Mak Ngah yang akan menjelum air rendaman daun bunga melor.Itu sebagai alternatif perubatan tradisional selain daripada perubatan moden.Tapi sekarang saya di perantauan, tiada mak tiada lagi almarhumah Mak Ngah, semuanya mengharapkan kekuatan diri dan ehsan sahabat.

Moga demam yang berkunjung tiba membawa rahmat untuk menghapuskan dosa kecil saya disamping mendekatkan diri pada Allah.Banyak ceritara yang akan saya kongsikan bersama tatkala bebrapa hari yang lalu...Sama-sama kita nantikan....


Tiada ulasan: