Isnin, 18 Ogos 2008

Penantian satu pengharapan.


Saya sempat menelefon ayah & mak sebentar tadi.Terasa rindu pun ada sudah lama tidak menghubungi mereka.Minggu lepas emak ada menghantarkan sms memaklumkan yang emak tidak sehat & sakit perut.Akibat daripada itu mak saya tidak lalu makan.Saya hanya mampu membalas sms dengan berdoa agar mak sembuh dan menasihatinya agar banyak berehat dan makan ubat.Sempat jua saya memaklumkan kepada yang saya muliakan Sheikh Abd.Azim (guru quran saya) agar mendoakan kesejahteraan mak pada ketika itu.Alhamdulillah Sheikh membacakan Al-Fatihah seterusnya berdoa agar emak saya sembuh.

Oohhh terlupa pula, kalau ikutkan hari ini adalah tarikh pertama natijah yang saya tunggu (18 Ogos, Isnin).Pun begitu saya tetap sabar menanti natijah itu.Kerana masih ada lagi baki hari iaitu pada 21 Ogos & 31 Ogos ini.Bagi saya ini satu penantian yang penuh kegusaran bercampur pengharapan.Oleh kerana saya manusia biasa.Ini adalah natijah kali kedua setelah saya mengetahui natijah peperiksaan Tahun 4 yang lalu.

Pun begitu saya menanti sehingga ianya menatijahkan penantian ini.Dalam masa yang sama kita ada jati diri & harga diri.Kerana saya manusia biasa..Kita da masa & peluang untuk menjadikan kita luar biasa.Harapan saya agar mak & ayah sehat serta mereka tidak akan kecewa pada kali ini.Oleh itu, saya berdoa agar dapat membuat perubahan ke arah kebaikan.


Tiada ulasan: