Rabu, 6 Ogos 2008

Selamat bersidang buat Hakim Mahkamah Seksyen Kuala Lumpur.

Pada hari buat kali keduanya Dato' Seri Anwar didakwa atas tuduhan melakukan hubungan seks luar tabiie mengikut seksyen 337B kanun keseksaan.Dengan penggunaanseksyen ini, ianya boleh menghalang beliau dari bertanding di P44 pada 16 Ogos ini.

Saya tidak mahu mengulas panjang mengenai kes ini kerana proses pendakwaan sedang berjalan di mahkamah.Dikhuatiri boleh menggangu prosedur pendakwaan.Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak, baik di pihak tertuduh maupun yang dituduh ataupun buat-buat tuduh.Bagi seorang mahasiswa seperti saya, semestinya kami mengharapkan proses keadilan HIDUP bukan sebagai kosmetik.DSAI ada hak membela diri dan Saiful juga da haknya untuk mendakwa walaupun agak pelik kita dengar bahawa mangsa diliwat 9 kali dalam masa 7 bulan.Bunyinya seperti ada kerelaan.Yalah dah 9 kali duburnta ditutuh.Pelik bin ajaib.Kenapa sekarang baru takut nak buat kenyataan media melalui peguam.Adakah malu, takut. Sedangkan sebelum ini kononnya diliwat beberapa kali pun masih berani mendampingi bos.Adakah ini konspirasi?Kita nantikan penghujahan kedua-dua pelakon ini yang akan memakan masa masa dalam beberapa tahun.

Bagi saya jika pihak kerajaan Pemerintah ikhlas dalam memomokkkan konsep ISLAM HADHARI pasal ke3 "Kerajaan Adil & Amanah".Semestinya kes bunuh, hubungan seks, komisyen kapal selam juga dibicarakan secara adil & digembar gembur secara meluas di media.Ini baru adil.Yalah, sehingga sekarang sudah ada 2 orang yang berani membuat pengakuan bersumpah tentang penglibatan seorang pemimpin kerajaan & isteri.Beliau juga pernah ditangkap khalwat beberapa tahun yang lalu di Negeri Sembilan.Tetapi kesnya dipadam lumat.Kes ini nak sama.Tetapi kes BUNUH AlTantuya lebih teruk kebobrokannya, pembunuhan yang tidak ada kemanusian.Menggunakan bom C4 yang hanya boleh diluluskan pengeluarnya oleh Menteri Pertahanan.Disamping ianya melibatkan hubungan diplomatik 2 negara.

Tetapi bagi kes Saiful hanya beliau sahaja yang membuat laporan di balai polis.Setakat sekarang belum ada pengakuan bersumpah melalui pesuruhjaya sumpah yang telah dibuat oleh saksi yang lain.dan telah ada 2 orang dari Pusrawi & Hospital Besar Kuala Lumpur yang telah membocorkan laporan kesihatan duburnya.

Bagi saya, Saiful ada haknya yang patut dihujahkan di mahkamah.Tetapi jika pesalah terlepas di dunia.Ingatlah bahawa kalian tidak akan terlepas di Mahkamah Allah kelak.

Apa pun, siapalah saya nak mencabar kerajaan Malaysia untuk entri seperti ini; Jika anda ingin laksanakan ISLAM HADHARI; kemanakah prinsip Kerajaan Adil & Beramanah?Adakah sudah dibuang ke dalam tong sampah, apabila berakhirnya kempen pilihan- raya?Kenapakah anda hanya menumpukan kes liwat ini sahaja.Jika seorang rakyat biasa yang bergelar mantan perdana menteri boleh didakwa.Kenapa tidak bagi seorang Timbalan Perdana Menteri yang bergelar juga wajib didakwa oleh kerana 2 akuan bersumpah terhadapnya sudah dibuat.Jangan pandai berlakon musang berbulu ayam.Kerana rakyat sudah berilmu dalam membuat penilaian.

Hairan B. Ajaib, walaupun ada laporan dibuat tentang salah laku terhadap Ketua Polis Negara & Peguam Negara.Tetapi mereka bebas menjalankan tugas.Siap boleh buat arahan pendakwaan terhadap orang lain.Sedangkan diri sendiri pun kena dakwa.Sepatutnya kedua-dua mereka perlu meletak jawatan seketika atau digantung tugas untuk disiasat oleh Suruhanjaya Diraja.Itupun kalau pihak Pemerintah ingin dimomokkan sebagai MR. Clean Adil & Amanah.

Saya bukan ahli mana-mana parti, tetapi proses keadilan yang saya tuntut.Baik di pihak Saiful & DSAI, Altantuya, KPN, Peguam Negara serta kes-kes rakyat yang perlu kepada proses keadilan.Fikir-fikirkanlah ayat isteri Abd.Razak Baginda; Kenapa tangkap suami saya?Dia bukan ada cita-cita nak jadi PM....Mahasiswa berilmu, kalian berhak memberi pendapat ilmiah.

Tiada ulasan: