Rabu, 6 Ogos 2008

Maaf dipinta....

Sudah seminggu lebih saya tidak menulis di dalam "Monolog Jiwa".Mungkin juga di atas kesibukan yang saya cipta.Pun begitu, saya memohon maaf kepada sahabat-sahabat yang telah sudi berkunjung.Sedangkan kalau ikutkan dunia dikejutkan dengan pelbagai isu kemahasiswaan.Khususnya di Mesir yang berkaitan dengan keputusan peperiksaan yang baru sahaja keluar.Yang najah selamat membuat perancangan yang seterusnya.Jika sebaliknya, kita masih ada harapan.Mungkin kejayaan kita, kecemerlangan yang tertunda buat diri kita.

Amnya di Malaysia pula, iklim mahasiswa dikejutkan dengan pindaan yang akan dibuat terhadap AKTA AUKU oleh Kementerian Pengajian Tinggi, Tertubuhnya BANTAH yang diwujudkan untuk merayu agar kerajaan Malaysia mempertimbangkan tentang masa depan pelajar Muadalah di IPTS pengajian Islam tempatan & disamping isu POLITIK tanah air yang kian berat sebelah walaupun di pasal ke 3 dalam RUKUN ISLAM HADHARI yang berbunyi ; Kerajaan adil & amanah.Kita nantikan sejauh mana ianya akan adil & amanah?

Saya muak untuk mengulas entri berbaur politik kerana saya bukanlah ahli mana-mana parti politik.Pun begitu saya amat berminat dalam mengkaji perjalanannya.Bagi saya, tidak salah jika seorang mahasiswa dapat mengambill tahu sedikit sebanyak tentang politik tanah air bahkan ianya menjadi nilai tambah di alam kemahasiswaan.Kalau kita sebagai mahasiswa masa depan pun tidak endah tentangnya sapa lagi nak ambil tahu.Kita nantikan seminggu dua lagi tentang tahap kepanasan hizbul hakim & hizbul mu'taridh di Malaysia.Adakah rakyat menantikan tarikh 26 Ogos ( p/raya P44) atau 29 Ogos ( Pebentangan Bajet bagi tahun 2009).Kita nantikan.

Tiada ulasan: