Isnin, 25 Ogos 2008

Penantian yang tertunda,....


Alhamdulillah, tika saya demam, akhirnya bayu timur membawa natijah ceritara hati pada 21 Ogos, Khamis jam 5.50 petang yang lalu.Satu penantian yang ditunggu-tunggu.Walaupun bukan natijah yang pasti.Tetapi ianya meninggalkan kesan yang mendalam menjadikan satu semangat juang yang jitu & baru untuk saya menghadapi tekanan masa yang kian hampir ke arah itu.

Tatkala baru sahaja melepasi natijah pertama, saya tewas.Natijah kedua?Bagi saya ianya bukan natijah tapi satu penangguhan yang penuh dengan majaz.Tatkala satu peluang yang diberikan untuk saya untuk pengajian.Tetapi bagi saya, ianya masih ada harapan untuk kedua-duanya.Cumanya detik, masa, ketika yang akan menentukannya nanti.

Apa pun diucapkan penghargaan buat bayu yang membawa angin lalu melayarkah ceritara itu kerana sudi memilih tarikh kedua pilihan no. 21, angka tarikh lahir saya.Apa pun jalan, perjuangan, cita, cita-cita, permohonan, harapan, pengajian saya masih panjang...

Keyakinan ke arah itu akan terjawab tahun depan.Saya juga mengambil masa yang lama akibat dari terbentak dek selsema untuk membuat komentar demikian.

Saya insan biasa, yang perlu mencari banyak lagi ilmu & pengalaman...

Perubahan Ke Arah Kebaikan..

Tiada ulasan: