Selasa, 26 Ogos 2008

Huzaifah B. Mohd Elham..



Bertarikh 24 Sya'aban 1429 - 25 Ogos 2008, saya bersyukur ke hadrat Allah s.w.t, akhirnya abang sulong saya, Mohd Elham B. Ismail Albakri & isteri dapat orang baru dalam menyerikan rumah tangga idaman.Bayi comel ini diberi nama bersempena dengan nama penyimpan rahsia Junjungan Agung Ummah Saidina Muhammad s.a.w iaitu Huzaifah.Inilah kurniaan kedua setelah anak pertama yang diberi nama Asma', 2 tahun.

"Selamat dilahirkan", itulah ungkapan abang tatkala saya menelefonnya kelmarin.Huzaifah selamat dilahirkan dengan kaedah pembedahan lingkungan waktu selepas zohor.Ayah & abang ada memaklumkan bahawa si comel ini rambutnya lebat.Begitu juga dengan bulu sebelah telinga.Secara bersahaja, saya katakan" macam Pak Su dia la, berjambang".Abang saya tergelak tanda syukur.

Lepas ini Asma' sudah ada adik, teman sepermainan.Kakak sulung, adiknya satu, kakak tolong, adiknya pembantu.

Tiada apa yang dapat saya katakan melainkan abang berpesan agar saya belajar bersungguh agar dapat yang terbaik dalam kehidupan sementara ini.Ada rezeki tahun depan boleh balik lihat Huzaifah dah setahun, Alif 2 tahun, Asma' 3 tahun...Buat yang terbaik, kerana di sina ada pengharapan & penantian yang panjang untuk kita.


Tiada ulasan: